Csalók által indított adathalász telefonhívások (vishing) - mi a teendő?

Hír

Tisztelt Ügyfelünk!

Felhívjuk figyelmét, hogy csalók indítanak telefonhívásokat többek között a Raiffeisen Bank nevében is.

Egyre gyakrabban találkozhatunk kéretlen, gyanús telefonhívásokkal, amikor csalók bankok vagy cégek nevével visszaélve próbálnak érzékeny pénzügyi adatokat megszerezni ügyfelektől. Az elmúlt időszakban több bank nevében is indítottak adathalász telefonhívásokat, gyanús, blokkolt, sikeres tranzakcióra vagy adategyeztetésre hivatkozva. 
A telefonos csalás során, pénz átutalására is próbálják rávenni az áldozatot, a csalók által megadott, úgynevezett „biztonsági számlára”.

Legyen mindig körültekintő kéretlen telefonhívások esetén!

  • SOHA NE adja meg a bankkártyája adatait, internetbanki jelszavát, azonosítóját vagy egyszer használatos SMS-ben kapott kódját!
  • A bank sosem kéri el ezeket az információkat.
  • SOHA NE utaljon pénzt telefonon érkező kérésre! Egy bank sosem kér ilyet.
  • SOHA NE telepítsen telefonon vagy más csatornán érkezett felhívásra, kérésre olyan alkalmazást (pl.: Anydesk, TeamViewer), mellyel távoli hozzáférést biztosít eszközéhez. A bankok sosem kérik ezt vírusírtás vagy egyéb jogcímen.
  • Gyanús megkeresés esetén kérjük, szakítsa meg a telefonhívást, majd hívja a bank ismert, weboldalán publikált ügyfélszolgálati telefonszámát a hívás valódiságának ellenőrzéséhez.
  • Ne használja az ellenőrzéshez a hívó által megadott telefonszámot! A szám hamis lehet, vagy kifejezetten a csaláshoz is létrehozhatták.
  • NE hagyja jóvá mobilbanki alkalmazásában az ismeretlen kártyás vásárlásokat vagy átutalásokat, amennyiben azt nem Ön hajtotta végre!

Amennyiben véletlenül kiadta a fenti adatokat, vagy bármilyen adatát, kérjük, haladéktalanul hívja bankunk Csalásmegelőzési csoportját az alábbi telefonszámon:


+36 1 486 5380

 

Kérjük, hogy fokozottan ügyeljen banki adataira!

Köszönjük figyelmét,
Raiffeisen Bank Zrt.