Csalók által indított adathalász telefonhívások (vishing) - mi a teendő?

Hír Sajtóközlemény

Egyre gyakrabban találkozhatunk kéretlen, gyanús telefonhívásokkal, amikor csalók bankok vagy cégek nevével visszaélve próbálnak érzékeny pénzügyi adatokat megszerezni ügyfelektől. Az elmúlt időszakban több Bank nevében is indítottak adathalász telefonhívásokat gyanús, blokkolt bankkártya tranzakcióra vagy adategyeztetésre hivatkozva. 

Legyen mindig körültekintő kéretlen telefonhívások és SMS-ek esetén!

  • SOHA NE adja meg a bankkártyája adatait, egyszer használatos SMS-ben kapott vagy online banki jelszavát és PIN-kódját! A bankok sosem kérik el ezeket az információkat.
  • Gyanús megkeresés esetén kérjük, inkább szakítsa meg a telefonhívást, majd hívja a Bank ismert, weboldalán publikált ügyfélszolgálati telefonszámát a hívás valódiságának ellenőrzéséhez.
  • Ne használja az ellenőrzéshez a hívó által megadott telefonszámot! A szám hamis lehet, vagy kifejezetten a csaláshoz is létrehozhatták.
  • NE hagyja jóvá mobilbanki alkalmazásában az ismeretlen kártyás vásárlásokat, amennyiben azt nem Ön hajtotta végre!
  • Ne telepítsen ismeretlen eredetű alkalmazást telefonjára vagy számítógépére, soha ne engedélyezzen távoli hozzáférést illetéktelen személyeknek eszközéhez.
  • Amennyiben véletlenül kiadta bankkártya vagy egyéb pénzügyi adatait, kérjük haladéktalanul hívja Bankunk ügyfélszolgálatát az alábbi telefonszámon: +36 1 486 5380