Csalók küldenek csomagküldő szolgáltatók nevében e-mail üzenetet - mi a teendő?

Hír

Az elmúlt időszakban megnövekedett a csalók által küldött e-mail és SMS üzenetek száma. A hamis üzeneteket küldhetik például csomagküldő szolgálatok nevével visszaélve. Az üzenet jellemzően tartalmaz egy linket a követési és szállítási részletek megtekintésére hivatkozva, amelyet megnyitva hamis weboldalra irányítják az ügyfelet. A hamis vagy lemásolt oldal célja, hogy érzékeny pénzügyi adatokat szerezzenek meg, illetve kártékony alkalmazást telepítsen a látogató eszközére.

Legyen mindig körültekintő kéretlen, gyanús e-mail vagy SMS üzenetek esetén!

  • Minden esetben keressen rá az adott cég hivatalos weboldalára, és ott ellenőrizze a kapott üzenet valóságtartalmát!
  • Az üzenetben érkezett link megnyitása előtt mindig ellenőrizni kell, hogy milyen címen nyílik meg az adott weboldal. Amennyiben ez eltér a szolgáltató valós oldalának címétől, soha ne kattintson a hivatkozásra, ne nyissa meg az oldalt!
  • Soha ne kattintson az üzenetben lévő applikáció letöltés hivatkozásra, valamint ne engedélyezze ismeretlen forrásból származó alkalmazások telepítését!
  • Amennyiben engedélyezte a káros alkalmazás telepítését, javasoljuk, hogy haladéktalanul végezze el az érintett eszköz gyári állapotra történő visszaállítását.
  • Soha ne engedélyezzen távoli hozzáférést illetéktelen személyeknek eszközéhez.
  • Amennyiben véletlenül megnyitotta az e-mail vagy SMS üzenetben található kártékony hivatkozást, illetve kiadta bankkártya vagy egyéb pénzügyi adatait, kérjük haladéktalanul hívja Bankunk ügyfélszolgálatát az alábbi telefonszámon: +36 1 486 5380