For English version, please click here >

Mit jelent az Intenetes Biztonsági Kód 3D Secure szolgáltatás?

A kártyabirtokosnak az internetes bankkártyás vásárlásokat jóvá kell hagynia
  • a mobiltelefonjára küldött egyszer használatos SMS kód megadásával, vagy
  • mobilapplikáción keresztül, ha Kártyabirtokos bankkártyához tartozó számláján rendelkezik Raiffeisen Mobilalkalmazás vagy myRaiffeisen Mobilalkalmazás hozzáféréssel.

 

Az Internetes Biztonsági Kód (3D Secure) szolgáltatás előnyei:

 
  fokozott védelem az interneten történő bankkártyás fizetések során
 



  egyszerű és kényelmes - mindössze egy mobiltelefonra van szükség a használatához


 
  díjmentes szolgáltatás üzleti, betéti és hitelkártyákhoz

 

Hogyan kapom meg az Internetes Biztonsági Kódot?

           Egyszer használatos SMS kódot küldünk a banki rendszereinkben nyilvántartott telefonszámra, vagy

  Mobil-token azonosítással - myRaiffeisen Applikáción vagy Raiffeisen Mobil Alkalmazáson keresztül. Még nem töltötte le mobilapplikációnkat? Töltse le most!

 

Mikor és hogyan kell megadni az Internetes Biztonsági Kódot?

   
  Online bankkártyás fizetés esetén a kereskedő (pl. webáruház) fizetési felületén a szokásos bankkártya adatok (bankkártyaszám, kártyabirtokos neve, lejárati dátum, CVV/CVC-kód) megadásán túlmenően a vásárlást, az Internetes Biztonsági Kód megadásával tudja véglegesíteni.
 
              A kód automatikusan kerül kiküldésre és 5 percig érvényes.

 

Amennyiben nem regisztrálta mobiltelefonszámát bankunknál vagy telefonszáma időközben megváltozott, kérjük, lépjen kapcsolatba:

  • személyes banki tanácsadójával, vagy
  • hívja azonosító kódjaival telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588-as számon, vagy
  • keresse fel bankfiókjaink egyikét.
  • Mi történik, ha online fizetés esetén a jóváhagyástól számított 5 percen belül nem adom meg az Internetes Biztonsági Kódot?

    Ez esetben az időkorlát letelte miatt sikertelen lesz a tranzakció. A sikeres tranzakció érdekében meg kell ismételni a fizetési műveletet.

  • Mitől függ, hogy SMS-ben kapott kóddal vagy mobilapplikáción keresztül kell hitelesítenem az internetes kártyás vásárlást?

    Azon ügyfeleink, akik rendelkeznek mobilalkalmazással (myRaiffeisen Applikációval vagy Raiffeisen Mobil Alkalmazással) és ezen keresztül hitelesítik belépésüket és tranzakcióikat a DirektNet internetbanki szolgáltatásban, az internetes vásárlás során is ezt a hitelesítési módot tudják használni.
    Egyéb esetben SMS üzenetet küldünk ügyfeleink banki rendszereinkben szereplő mobiltelefonszámára.

  • Mi történik, ha nem használok Raiffeisen mobilalkalmazást és nincs regisztrálva a banki rendszerekben a mobiltelefonszámom sem?

    Sajnos ez esetben nem tudja jóváhagyni az internetes bankkártyás vásárlási tranzakciókat és sikertelen lesz a vásárlás.

    Amennyiben nem regisztrálta mobiltelefonszámát bankunknál vagy telefonszáma időközben megváltozott, kérjük, lépjen kapcsolatba:

    • személyes banki tanácsadójával, vagy
    • hívja azonosító kódjaival telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588-as számon, vagy
    • keresse fel bankfiókjaink egyikét.

    A kényelmesebb azonosításhoz - DirektNet felhasználói jogosultsággal és önálló aláírási joggal rendelkező ügyfeleinknek - a myRaiffeisen Mobilapplikáció letöltését és használatát javasoljuk. Még nem töltötte le mobilapplikációnkat? Töltse le most!

  • Hogyan történik a mobilalkalmazásokon (myRaiffeisen Mobilapplikáció vagy Raiffeisen Mobil Alkalmazás) keresztül történő ügyfél-hitelesítés (Mobil-token azonosítás)

    1) A kereskedő online fizetési felületén a kártyaadatok megadása után a Raiffeisen Bank által üzemeltetett hitelesítési oldal jelenik meg a képernyőn
    2) Ezzel egyidejűleg a kártyabirtokos a mobilkészülékére felugró (push) üzenetet kap. A push üzenet a kártyabirtokos banki rendszerekben nyilvántartott mobiltelefonszámára kerül kiküldésre.
    3) A push üzenetet megnyitva a Mobil Alkalmazáson keresztül Mobil-token azonosítással hitelesíthető a tranzakció:
    - Mobil-token PIN kód megadásával vagy
    - ujjlenyomat olvasással/arcfelismeréssel - amennyiben ez engedélyezésre került
    4) Ezt követően a hitelesítési weboldalon kell véglegesíteni a tranzakciót.

    További információért a myRaiffeisen Mobilapplikációval kapcsolatban kattintson ide, a Raiffeisen Mobil Alkalmazással kapcsolatban kattintson ide.

  • Hogyan történik az egyszer használatos SMS kóddal (a kártyabirtokos mobiltelefonszámára érkező SMS kód megadásával) történő hitelesítés?

    1) A kereskedő online fizetési felületén a kártyaadatok megadása után a Raiffeisen Bank által üzemeltetett hitelesítési oldal jelenik meg a képernyőn.
    2) Ezzel egyidejűleg a kártyabirtokos a mobilkészülékére - a kártyabirtokos banki rendszerekben nyilvántartott mobiltelefonszámára - egy díjmentes SMS üzenetet kap, amely tartalmazza az egyszer használatos SMS kódot.
    3) SMS-ben levő egyszer használatos biztonsági kódot kell beírni a hitelesítési képernyőn a tranzakció jóváhagyásához.
    4) Ezt követően a hitelesítési weboldalon kell véglegesíteni a tranzakciót.

    Hibás kód megadása esetén lehetőség van a képernyő felületén új SMS kód kérésére.

  • Minden internetes bankkártyás vásárlást hitelesíteni kell?

    Erős ügyfél-hitelesítést jelenleg az EU-n belül, az elektronikus csatornákon végzett tranzakciók esetében kell alkalmazni. A bankkártyás vásárlás során, ha az internetes kereskedő honlapján a MasterCard SecureCode vagy Verified by Visa logók láthatóak, akkor a vásárlást csak az Internetes Biztonsági Kód (3D Secure) szolgáltatás keretében, további jóváhagyással lehet véglegesíteni.

  • Mikor nem kell a bankkártyás vásárlást erős ügyfél-hitelesítéssel megerősíteni?
    • Azok az internetes felületen történő vásárlások esetében:5000 Ft (vagy azzal megegyező EUR vagy USD összeg) alatti vásárlás esetén, illetve ha ezen vásárlások egymás utáni száma nem haladja meg az ötöt
    • Ahol a kereskedő nem alkalmazza az Internetes biztonsági kód (3D Secure) szolgáltatást. Ott természetesen továbbra is a megszokott módon lehet vásárolni, ez esetben nem kell további azonosítóval hitelesíteni a vásárlást.
    • Ismétlődő (recurring) tranzakciók (pl. előfizetések) esetén csak a felhatalmazás megadásánál szükséges az erős ügyfél-hitelesítés, a további tranzakciók során már nem. Amennyiben korábban - a biztonsági kód bevezetését megelőzően - adott meg ilyen jellegű megbízást, úgy nincs szükség a felhatalmazás megadásának megismétlésére.
    • Telefonon, levélben végzett (úgynevezett MO/TO – Mail Order/Telephone Order) vásárlások esetén szintén nincs szükség erős ügyfél-hitelesítésre. Ezen tranzakciók esetében a bankkártyás vásárlás a kártyabirtokos jelenléte nélkül, annak írásos vagy telefonos megrendelése alapján történik, és a kártyabirtokos által megadott adatokat az elfogadó manuálisan rögzíti. Az adatok felhasználásához a kártyabirtokosnak természetesen hozzá kell járulnia és a tranzakciót követően a bankkártya adatok bármilyen formában történő tárolására fokozott biztonsági követelmények vonatkoznak.

     

  • Hol kérhetem az Internetes Biztonsági Kód szolgáltatás beállítását vagy törlését és mennyibe kerül?

    Az Internetes Biztonsági Kód szolgáltatást díjmentesen és automatikusan beállítjuk minden kártyabirtokos ügyfelünk részére. A szolgáltatást nem lehet lemondani.

  • Miért van szükség az Internetes Biztonsági Kód szolgáltatás alkalmazására?
    • A PSD2 Európai Unió tagállamaira vonatkozó irányelv* előírja az ügyfelek – és kiemelten a fogyasztók - hatékonyabb védelmét. Az utóbbi években fokozódott figyelmet kapott az elektronikus fizetések kockázatának csökkentése, ezért a pénzforgalmi szolgáltatásokat igénybe vevők számára a tranzakciók során megfelelő védelmet kell biztosítani.
    • A Raiffeisen Bank több lépcsőben alkalmazza az erős ügyfél-hitelesítést az internetes vásárlások során, melynek első lépéseként új, az ügyfelek hitelesítésére szolgáló eljárást vezet be. Ennek következtében az interneten kezdeményezett bankkártyás fizetés esetén a későbbiekben nem elég a kereskedő fizetési felületén a szokásos bankkártya adatokat megadni (bankkártya szám, kártyabirtokos neve, lejárati dátum és CVV/CVC-kód), hanem a vásárlást további biztonsági megerősítéssel kell véglegesíteni.
    • Az eljárás a felhasználók védelme érdekében azt biztosítja, hogy csak a kártya használatára jogosult személy, vagyis a kártyabirtokos hitelesíthesse a tranzakciót.
    • Az egyszer használatos SMS kóddal történő hitelesítés az erős ügyfél-hitelesítés bevezetésének első lépcsőfoka. Az irányelvnek történő megfelelés érdekében a későbbiekben ez az azonosítási mód ki fog egészülni egy tudás alapú (amit kizárólag a kártyabirtokos tud) elemmel is, amely bevezetéséről előzetesen tájékoztatni fogjuk Ügyfeleinket.
  • Milyen esetekben kell erős ügyfél-hitelesítési megoldásokat alkalmaznunk?

    Amikor a fizető fél

    • online fér hozzá fizetési számlájához,
    • elektronikus fizetési műveletet kezdeményez,
    • bármilyen műveletet olyan elektronikus csatornán keresztül hajt végre, ami fizetéssel kapcsolatos csalásokra és más visszaélésekre adhat módot.
    • Az erős ügyfél-hitelesítés követelményeit, a bevezetést követően, minden esetben alkalmazni kell, amikor a fizető fél online csatornán használja fizetési számláját, elektronikus fizetési műveletet kezdeményez, vagy a műveleteket elektronikus csatornán keresztül hajtja végre.
    • A Raiffeisen Bank több lépcsőben vezeti be az erős ügyfél-hitelesítést az internetes vásárlások során, ennek része az Internetes Biztonsági Kód (3D Secure) szolgáltatás bevezetése. Alkalmazásával az internetes kártyás vásárlásokat a szokásos bankkártya adatok megadásán kívül további biztonsági megerősítéssel – ügyfél-hitelesítéssel – kell jóváhagyni. Az eljárás a felhasználók védelme érdekében azt biztosítja, hogy csak a kártya használatára jogosult személy, vagyis a kártyabirtokos hitelesíthesse a tranzakciót.

     

*A belső piaci pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2015/2366/EU irányelv (PSD2 irányelv) első szakasza 2018.01.13-án, a második szakasza 2019.09.14-én lépett életbe Magyarországon. Az Európai Bankhatóság döntésével összhangban a Magyar Nemzeti Bank 2019. szeptember 10-i döntésével 2020. december 31. napjáig meghosszabbította a magyar pénzforgalmi szolgáltatók számára az erős ügyfél-hitelesítésről szóló jogszabályi rendelkezéseknek a fizetési kártyával végzett Internetes fizetési műveletek esetében történő megfelelés határidejét.