Biztonságot teremtünk az internetes bankkártyás vásárlások során

Internetes kártyás vásárlás erős ügyfélhitelesítéssel

For English version, please click here >
 

Az internetes kártyás vásárlások biztonságosabbá tételéhez erős ügyfél-hitelesítés szükséges. Ennek érdekében a Bank minden kártyabirtokos számára biztosítja a mobiltelefonra letölthető ingyenes myRaiffeisen applikációt.

Az applikáció segítségével nem csak biztonságosabban, hanem egyszerűen és kényelmesen tudják jóváhagyni a kártyabirtokosok az internetes vásárlásokat.

Amennyiben nem megoldható a mobilapplikáció telepítése, abban az esetben alternatív megoldásként a PIN2 kód + SMS-ben küldött biztonsági kód megadásával is hitelesíthető a fizetés. Erről bővebben itt tájékozódhat.

Mit kell tennie a kártyabirtokosnak a myRaiffeisen applikációs jóváhagyáshoz?

Amennyiben már rendelkezik myRaiffeisen applikációval, internetes kártyás vásárlásait annak segítségével hitelesítheti az alábbiak szerint: 

1. A kereskedő online fizetési felületén a kártyaadatok megadása után a Raiffeisen Bank által üzemeltetett hitelesítési oldal jelenik meg a képernyőn

2. Ezzel egyidejűleg a kártyabirtokos a mobilkészülékére felugró (push) üzenetet kap.

3. A myRaiffeisen applikáción keresztül hitelesíthető a tranzakció:

  • ügyfél által választott Mobil-token PIN kód megadásával vagy
  • ujjlenyomat olvasással/arcfelismeréssel - amennyiben ez korábban engedélyezésre került és a készülék alkalmas rá.

4. Ezt követően a hitelesítési weboldalon kell véglegesíteni a tranzakciót a „Tovább” gomb segítségével.

5. Kész!

Annak érdekében, hogy az új hitelesítési mód biztosan működjön telefonján, kérjük, győződjön meg róla a Google Play áruházban, az App Store-ban, vagy a  Huawei AppGallery-ben, hogy a legfrissebb verziójú alkalmazás fut készülékén, valamint kérjük, hogy engedélyezze a PUSH üzenetek fogadását.


Amennyiben még nem rendelkezik myRaiffeisen applikációval, a következőképpen járjon el:

 

1. Töltse le a myRaiffeisen mobilapplikációt** a telefonjára a www.raiffeisen.hu/myraiffeisen-app címről, vagy az App Store/Google Play/HUAWEI AppGallery áruházból.

2. Írja be a Direkt Azonosítót a myRaiffeisen applikációba.

3. Írja be a Bankunktól kapott egyszer használatos Digitális Csatorna aktiváló kódot

4. Hozza létre a Direkt Azonosítójához tartozó Jelszavát.

5. Válasszon egy tetszőleges (5 számjegyből álló) Mobil-token PIN kódot, ezt jegyezze meg! Később akár ujjlenyomat-, vagy arcfelismeréssel is jóváhagyhatja fizetéseit.

6. Ezután küldjük meg Önnek a Mobil-token aktiváláshoz szükséges egyszer használatos SMS kódot, melyet írjon be a myRaiffeisen mobilapplikációba.

7. KÉSZ! Internetes vásárlásait már az applikáción keresztül hagyhatja jóvá.

Amennyiben nem regisztrálta mobiltelefonszámát bankunknál, vagy telefonszáma időközben megváltozott, esetleg az alkalmazás letöltése, telepítése, vagy az azonosítás során bármilyen probléma lépne fel kérjük, lépjen kapcsolatba:
  • személyes banki tanácsadójával, vagy 
  • hívja azonosító kódjaival telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588-as számon, vagy 
  • keresse fel bankfiókjaink egyikét.
Hol találom a Direkt Azonosítómat?

 

  • Ha a kártyabirtokos Direkt és/vagy DirektNet szolgáltatással is rendelkezik, a szolgáltatás igénylőlapján szerepel a Direkt Azonosítója.
  • Ha a kártyabirtokos nem rendelkezik Direkt Azonosítóval és bankkártyája 2021.05.21 előtt került kibocsátásra, a Bank postai levélben tájékoztatja a Direkt Azonosítóról és a regisztráció lépéseiről
  • Ha a kártyabirtokos bankkártyája 2021.05.21. után került kibocsátásra, postai kiküldés esetén a Direkt Azonosítót a bankkártya kiküldő levél tartalmazza. Bankfióki bankkártya átvétel választása esetén a Bank a Direkt Azonosítót az átvételkor adja át a kártyabirtokosnak.

 

Hol találom a Digitális Csatorna aktiváló kódot?

Az aktiváláshoz akkor van szükség az egyszer használatos Digitális Csatorna aktiváló kódra, ha a kártyabirtokos nem rendelkezik Direkt és/vagy DirektNet szolgáltatással. Ebben az esetben az egyszer használatos Digitális Csatorna aktiváló kódot a kártyabirtokos részére kiküldött SMS tartalmazza, illetve bankfióki kártya átvétel esetén az egyszer használatos Digitális Csatorna aktiváló kódot a Bank az átvételkor adja át a kártyabirtokosnak.

Mi a teendő, ha már rendelkezem myRaiffeisen mobilapplikációval?

Azoknál a kártyabirtokosoknál, akik jelenleg is a myRaiffeisen applikáción keresztül történő hitelesítési formát használják, minden Raiffeisen Bank által kibocsátott bankkártya elérhető a myRaiffeisen alkalmazásban és így ezen keresztül jóvá tudják hagyni internetes bankkártyás vásárlásaikat.

Hogyan lehet utólag Digitális Csatorna aktiváló SMS kódot igényelni?

A Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a megfelelő beazonosítást követően, vagy személyesen bankfiókban kérhet új Digitális Csatorna aktiváló kódot.

Milyen funkciók érhetők el a myRaiffeisen applikációban a kártyabirtokosok részére?

 

  • Azon kártyabirtokosok részére, akik DirektNet hozzáféréssel nem rendelkeznek, a myRaiffeisen applikáció funkciói közül csak a bankkártyás fizetések hitelesítésére szolgáló funkcióját, valamint a végrehajtott kártyás tranzakciók megtekintését biztosítjuk.
  • A DirektNet hozzáféréssel is rendelkező kártyabirtokosok számára a myRaiffeisen applikáció teljes funkcionalitása elérhető.

 

Mi a teendő, ha több szerepköröm is van?

Az összes szerepköréhez tartozó, bármely Raiffeisen bankkártyáját láthatja a myRaiffeisen applikáción belül. Mivel több Direkt Azonosítóval rendelkezik, Önnek elegendő csupán az egyik azonosítót aktiválni, ezáltal az összes bankkártyájával végrehajtott internetes fizetést jóvá tudja hagyni. Ahhoz, hogy használni tudja az applikációt, minimum egy hozzáférést aktiválnia kell.

Mi a teendő, ha nem rendelkezem a Bank nyilvántartásában rögzített mobil telefonszámmal?
Mi a teendő, ha myRaiffeisen mobilapplikáció használata nélkül PIN2 + SMS biztonsági kóddal kívánja hitelesíteni internetes bankkártyás vásárlásait?

Önnek nem kell mást tennie, mint a létrehoznia a PIN2 kódot az alábbi lépések szerint:

1. Kattintson az alábbi linkre a PIN2 kód létrehozásához pin2.raiffeisen.hu.
2. Ha még nem aktiválta a Digitális Csatorna hozzáférését, akkor lépjen át az Aktiválás fülre, ahol

  • írja be a Direkt Azonosítót, majd
  • írja be az aktiváló kódot, amit SMS-ben kapott,
  • hozza létre a Direkt Azonosítóhoz kapcsolódó jelszavát.

3. Ha már aktiválta a Digitális Csatorna hozzáférését, akkor váltson a Belépés fülre, ahol

  • írja be a Direkt Azonosítót, majd
  • írja be a jelszavát,
  • adja meg a belépéshez SMS-ben kiküldésre került egyszer használatos jelszavát.

4. A belépés után lehetősége van megadnia a PIN2 kódot, amit hitelesítenie kell a Direkt Azonosítóhoz kapcsolódó jelszavával és egy erre a célra kiküldött egyszer használatos SMS kóddal.
5. KÉSZ! Internetes vásárlásait ezután már applikáció nélkül PIN2 + SMS kód megadásával tudja jóvá hagyni.

Amennyiben a beállított PIN2 kódot elfelejtette, bármikor újat hozhat létre, akár a vásárlás közben is.

Hogyan tudom megváltoztatni a fizetés jóváhagyásának módját?

Amennyiben eddig PIN2+SMS biztonsági kód segítségével végezte a kártyás fizetéseinek hitelesítését és szeretne áttérni az myRaiffeisen applikáció használatára, akkor egyszerűen csak telepítse és regisztrálja a mobileszközére. A továbbiakban már a myRaiffeisen segítségével tudja a fizetéseit jóváhagyni.

A fizetés megkezdéséig lehetséges a jóváhagyási módok közötti változtatást elvégezni.

Mi történik, ha vásárlás során hibásan adom meg a PIN2 vagy SMS biztonsági kódot?

Hibás PIN2 vagy SMS biztonsági kód megadása esetén a tranzakció sikertelen lesz. A hitelesítést az internetes kereskedő vagy a kártyaelfogadó oldalán tudja újraindítani.
Amennyiben ötször egymás után sikertelen a tranzakció hitelesítése, biztonsági okokból az adott nap végéig a bankkártyájával az internetes fizetéseket nem engedélyezzük. A tiltás másnap 0:00-kor feloldásra kerül és újra használhatja Internetes fizetésekhez a bankkártyáját.
Az átmeneti tiltás ideje alatt a POS terminálon keresztüli fizetés vagy az ATM-en keresztüli készpénz felvétel továbbra is lehetséges.

Miért van szükség erős ügyfélhitelesítésre?

A PSD2* irányelv előírja, hogy az online (távoli csatornán) kezdeményezett vásárlások során a bank legalább két azonosítási elemet alkalmazzon egyidejűleg azért, hogy megbizonyosodjon a megbízó személyéről. Az erős ügyfél-hitelesítés segítségével bizonyosodhat meg arról mind a Bank, mind pedig a kereskedő, hogy valóban a kártyabirtokos kezdeményezte a fizetési műveletet.
Az eljárás a felhasználók védelme érdekében azt biztosítja, hogy csak a kártya használatára jogosult személy, vagyis a kártyabirtokos hitelesíthesse a tranzakciót.

*A belső piaci pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2015/2366/EU irányelv (PSD2 irányelv).

Mikor nem kell az internetes bankkártyás vásárlást erős ügyfél-hitelesítéssel megerősíteni?

 

  • Az új szabályok nem vonatkoznak az Európai Gazdasági Térségen kívül üzemelő jellemzően ázsiai, vagy amerikai oldalakon történő online kártyás vásárlásokra.
  • 5000 forintot (vagy 30 EUR, vagy 30 USD összeget) meg nem haladó fizetés esetén, feltéve ha egymás után legfeljebb 5 db ilyen vásárlás történik.
  • A Bank által alacsony kockázatúként értékelt fizetési műveletek tekintetében.
  • Ismétlődő (recurring) tranzakciók (pl. előfizetések) esetén csak a felhatalmazás megadásánál szükséges az erős ügyfél-hitelesítés, a további tranzakciók során már nem. Amennyiben korábban - a biztonsági kód bevezetését megelőzően - adott meg ilyen jellegű megbízást, úgy nincs szükség a felhatalmazás megadásának megismétlésére.
  • Telefonon, levélben végzett (úgynevezett MO/TO – Mail Order/Telephone Order) vásárlások esetén szintén nincs szükség erős ügyfél-hitelesítésre. Ezen tranzakciók esetében a bankkártyás vásárlás a kártyabirtokos jelenléte nélkül, annak írásos vagy telefonos megrendelése alapján történik, és a kártyabirtokos által megadott adatokat az elfogadó manuálisan rögzíti. Az adatok felhasználásához a kártyabirtokosnak természetesen hozzá kell járulnia és a tranzakciót követően a bankkártya adatok bármilyen formában történő tárolására fokozott biztonsági követelmények vonatkoznak.

 

*A belső piaci pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2015/2366/EU irányelv (PSD2 irányelv).

** Android 5.0, iOS 11.0 vagy frissebb operációs rendszerű mobiltelefonra van szüksége, melyen internetkapcsolat is van.